Yritysten digitaloushanke (RTE) käynnistyi

Yritysten digitaloushanke (RTE) käynnistyi

Yritysten taloushallinnon digitalisaatiota edistävä Yritysten digitaloushanke (RTE) käynnistyi kesäkuussa. Yritysten digitalous on eri viranomaistahojen (Patentti- ja rekisterihallitus PRH, Verohallinto, Valtiokonttori) ja yrityspuolen yhteishanke, jossa on tarkoitus tarttua konkreettisiin kehitysmahdollisuuksiin kuten eKuitin edistämiseen ja ohjelmistointegraation kehittämiseen standardoinnin avulla.

Tilitoimistojen ja ohjelmistoyritysten asiantuntemusta ja näkemyksiä tarvitaan hankkeessa.  Osallistumismahdollisuuksista tiedotetaan tarkemmin lomien jälkeen. Ja jos et itse ehdi osallistua, kerromme hankkeen konkreettisista edistysaskelista tiedotteissamme ja Tilisanomissa.

Tämän hankkeen puitteissa tehdään siis ihan oikeaa työtä oikeiden asiantuntijoiden voimin. Yhtenä esimerkkinä juuri julkaistu verkkolaskun alv-koodien käyttöohje, jota tekemässä oli porukkaa Verohallinnosta, Valtiokonttorista, verkkolaskuoperaattoreilta – ja tietenkin Taloushallintoliiton Markku Ojala.

Hankkeen käynnistyksen yhteydessä Verohallinto kertoi, että se ei jatka suunnitellun Pienyrittäjän taloushallintopalvelu-hankkeen suunnittelua. Taloushallinnon digitalisaatio siis jatkuu markkinavoimin hyvässä yhteistyössä julkishallinnon kanssa.

Alv-koodiohjeen löydät Valtiokonttorin sivuilta sivun alalaidasta.

Yritysten digitaloushankkeesta voit lukea Patentti- ja rekisterihallituksen tiedotteesta.

Jari Seppä

Lehdistön yhteyshenkilö Toimitusjohtaja 050 348 1064