Yrittäjän kasipäiväinen palasi konkurssilakiin 1.10.

Yrittäjän kasipäiväinen palasi konkurssilakiin 1.10.

Yritysvelallisen maksukyvyttömyysolettama palasi konkurssilakiin aiemmassa muodossaan. Velkoja voi olettaa velallisen maksukyvyttömäksi ja vedota siihen, jos velallinen ei viikon kuluessa ole maksanut selvää ja erääntynyttä saatavaa. Ajalla 1.2.–30.9.2021 maksukyvyttömyysolettama oli 30 päivää. Tätä aiemmin yrittäjän kasipäiväinen oli koronan vuoksi määräajan kokonaan pois käytettävistä konkurssiin hakemisen perusteena. Muut konkurssilain maksukyvyttömyyden olettamat ovat olleet käytettävissä, mutta ne ovat olleeet velkojille työläämpiä ja näin kalliimpiakin käyttää.