Video: Koronan vaikutukset tilitoimistoihin

Julkaisemme tallenteen Tasekirjailijat ry:n ja Taloushallintoliiton yhteisestä webinaarilähetyksestä "Koronan vaikutukset tilitoimistoihin" 27.3.2020. Kouluttaja ja taloushallinnon asiantuntija Riikka Lehtinen käy lähetyksessä läpi etätyön, kirjanpidon, verotuksen ja palkanlaskennan kysymyksiä koronaepidemian aiheuttamien poikkeusolosuhteiden näkökulmasta.

Miten tulee toimia, jos aineistoa ei saadakaan asiakkaalta ajoissa poikkeustilanteen vuoksi tai oma henkilökunta sairastuu? Miten palkat saadaan ajallaan maksuun ja mahdolliset lomautukset hoidetaan? Entä miten etätyö vaikuttaa tapaturmavakuutukseen ja työskentelyolosuhteisiin?

Yleisistä toimintatavoista lähetyksessä nostetaan esille mm. miten yhteydenpito asiakkaisiin hoidetaan, kuinka töiden priorisointi on hyvä hoitaa ja mitä tulee huomioida tilitoimiston oman talouden osalta.

Jari Seppä

Lehdistön yhteyshenkilö Toimitusjohtaja 050 348 1064