Veroilmoituksen lisäaika ja oma-aloitteisten verojen ilmoitusten myöhästymismaksun peruminen – hakemukseen ei tarvita lääkärintodistusta

Verohallinto uutisoi tiedotteessaan 15.3. joustotoimenpiteistään yrityksille ja kirjanpitäjille koronatilanteessa.

Yrityksen veroilmoitukselle voi hakea lisäaikaa ja ilmoituksen myöhästymismaksu voidaan jättää perimättä perustellusta erityisestä syystä, esimerkiksi sairastumisen vuoksi.

Arvonlisäveron tai muiden oma-aloitteisten verojen ilmoituksille ei ole mahdollista myöntää lisäaikaa, mutta niiden myöhästymismaksu voidaan jättää perimättä. Perimättä jättämistä voi hakea erityisestä syystä, esimerkiksi sairastumisen vuoksi.

Olemme saaneet tiedon, että näiden joustojen hakemiseen ei tarvita lääkärintodistusta, oma ilmoitus sairastumisesta riittää.

Verohallinto tiedottaa jatkuvasti koronatilanteesta ja päivittää uutisiaan. Heidän koontisivultaan löytyvät päivittyvät ajankohtaiset uutiset: https://www.vero.fi/tietoa-verohallinnosta/uutishuone/uutiset/uutiset/2020/korona/

Tiedotamme olennaisista taloushallintoon liittyvistä uutisista ja päivityksistä omissa kanavissamme. Voit seurata uutishuonettamme ja tilata Taloushallintoliiton uutiskirjeen. Koronatilanteen uutisista löydät myös koosteen Taloushallintoliiton sivuilta: https://taloushallintoliitto.fi/tal-koronauutisointi

Suosittelemme tilaamaan Verohallinnon uutiskirjeen yrityksille ja tilitoimistoille, jolloin saat heidän tiedotteensa saman tien. Uutiskirjeen voit tilata täältä.

Jari Seppä

Lehdistön yhteyshenkilö Toimitusjohtaja 050 348 1064