Verohallinnon syvennetyssä tilitoimistoyhteistyössä mukana 67 toimistoa

Verohallinnon syvennetyssä tilitoimistoyhteistyössä mukana 67 toimistoa

Verohallinnon ja auktorisoitujen tilitoimistojen välistä syvennettyä yhteistyötä on jatkettu.

Syksylle 2016 asti kestäneestä syvennetyn yhteistyön pilotista saatiin hyviä kokemuksia. Kokeilua päätettiin vielä jatkaa ja toimintamallia kehittää kesään 2018 saakka.

Syvennetyssä yhteistyössä on mukana 67 tilitoimistoa ja noin 900 asiakasyritystä. Mukana olevat tilitoimistot voivat kysyä nimetyiltä Verohallinnon yhteyshenkilöiltä neuvoa asiakasyrityksen tuloverotuksesta ja arvonlisäverotuksesta. Tarkoituksena on selvittää ennakkoon ratkaisut epäselviin asioihin, jolloin tarve jälkikäteiselle valvonnalle vähenee, veroilmoitusten laatu paranee, verotuspäätösten ennakoitavuus lisääntyy ja resursseja säästyy niin tilitoimistoissa, yrityksissä kuin Verohallinnossakin.

Jari Seppä

Lehdistön yhteyshenkilö Toimitusjohtaja 050 348 1064