Veikkauksen ohje asiamiesten kirjanpitoon

Veikkauksen ohje asiamiesten kirjanpitoon

Veikkaus on päivittänyt ohjettaan veikkausasiamiesten kirjanpidon hoitamisesta. Ohje käsittelee esimerkiksi veikkaustapahtumien kirjanpidollisia periaatteita ja sisältää ohjeistusta veikkausraporttien hyödyntämiseen ja täsmäyttämiseen. Löydät ohjeen tämän tiedotteen liitteistä.

Liitteenä myös Veikkauksen Myynet-extranetin esittelyaineisto. Myynetistä saa haettua viikkoveloituslaskelmat, raha-automaattipalkkiotositteet ja kausiraportit, joissa kalenterikuukauden tapahtumat ovat eriteltyinä.

Jos asiamiehen tilitoimisto haluaa tunnukset myynettiin, tilitoimisto voi pyytää asiamiestä tilaamaan ne tilitoimiston käyttöön. Tilaus tehdään Veikkauksen myyjäpalveluun 0800 157 509, avoinna joka päivä klo 6-24.
Tilitoimistosta tarvitaan seuraavat tiedot: nimi, puhelinnumero, sähköposti ja asiakasyrityksen nimi

Veikkauksen pelien ja arpojen kirjaaminen on vaikea ja mielenkiintoinen aihe. Käsittelimme sitä Elmeri Linneran johtolla Tilisanomien verkkosivuilla. Saimme myös erinomaisen vastineen Kymppikirjanpidon Outi Kannilalta. Tämä Veikkauksen ohje tuo lisää selkeää ohjeistusta ja taustoitusta asiaan. Läheskään kaikki tilitoimistot eivät tätä ohjetta ole välttämättä asiakkaidensa kautta saaneet. Kiitokset vinkistä Mervi Hyvöselle, Taloushallintoliiton kirjanpidon ja verotuksen asiantuntijaryhmän tuoreimmalle vahvistukselle.