Valtionhallinto hyväksyy toistaiseksi myös Eurooppa-normia vastaamattomia vanhempia verkkolaskuversioita. Alunperin eurooppalaisen standardin piti tulla pakolliseksi valtionhallintoa laskutettaessa 1.4.2020 alkaen.

Yrityksiä ja elinkeinonharjoittajia kannustetaan siirtymään Eurooppa-normin mukaiseen laskutukseen mahdollisimman pian. Valtionhallinto ymmärtää kuitenkin koronaviruksen mukanaan tuomat haasteet yritykselle ja on päättänyt omalta osaltaan helpottaa yritysten selviämistä hyväksymällä toistaiseksi myös Eurooppa-normia vastaamattomia, vanhempia verkkolaskuversioita.

– Tämä on yksi konkreettinen keino, jolla Suomen valtio tukee koronaviruksen vuoksi vaikeuksissa olevia yrityksiä sekä palvelusektorilla toimivia, Valtiokonttorin maksuliikepäällikkö Keijo Kettunen sanoo.

Lue lisää: https://www.valtiokonttori.fi/uutinen/valtionhallinto-hyvaksyy-toistaiseksi-myos-eurooppa-normia-vastaamattomia-vanhempia-verkkolaskuversioita/

Aiheet

Alueet

Janne Fredman