Suomi.fi-valtuuksien csv-export julkaistu

Suomi.fi-valtuuksien csv-export julkaistu

Suomi.fi-valtuuksiin julkaistiin 23.6.2020 toiminto, jonka avulla saadaan ladattua csv-tiedostoon vaikka Excelissä tarkasteltavaksi esimerkiksi

• mitä asiointivaltuuksia tilitoimisto on saanut kultakin asiakkaalta
  • mitä edustamisvaltuuksia tilitoimisto on antanut kirjanpitäjille ja palkanlaskijoille.

Toiminnosta on hyötyä syksyn kiireissä, kun voidaan tehokkaammin verrata katso-valtuuksien ja suomi.fi-valtuuksien tilannetta. Myös tietosuoja-asetuksen kannalta on hyvä voida todentaa nopeasti, ketkä pääsevät minkäkin asiakkaiden tietoihin ja mihin asiakkaisiin tietyllä työntekijällä on mitkäkin valtuudet. Tämä tarve korostuu niissä suuremmissa tilitoimistoissa, joissa työntekijöiden pääsyä eri asiakkaiden tietoihin on rajattu tarkenteilla.

Lisätietoa tästä ja muistakin Suomi.fi-valtuuksien ajankohtaisista asioista saat oheisesta DVV:n, Verohallinnon ja Taloushallintoliiton webionaaritallenteesta: https://vimeo.com/430295148.