Rakennusalaa tunteva tilitoimistoammattilainen – osallistu haastateltavana pohjoismaisen vastuullisuusraportointistandardin kehittämiseen ja tutustu samalla vastuullisuusraportointiin

Taloushallintoliitto ja muiden pohjoismaiden taloushallintoalan järjestöt käynnistivät syksyllä NSRS-projektin, jossa luodaan yhteispohjoismainen vastuullisuusraportoinnin standardi PK-yrityksille. Hankkeesta voi lukea lisää Taloushallintoliiton sivuilta.

Standardihankkeen pilottitoimialaksi valittiin rakentamisala sen koko mittakaavassa (sisältäen mm. talonrakennuksen, uudis- ja korjausrakentamisen, infrarakentamisen jne.). Valitsimme rakentamisalan, koska toimialalla on huomattavasti pk –yrityksiä urakoitsijoina ja alan vastuullisuustekijät ovat olleet merkittävästi esillä kansainvälisissä vastuullisuusraporteissa.

Suomen asiantuntijaedustajana hankkeessa toimii Leonard Breukers Azets Insight Oy:stä. Leonard haastattelee hankkeen puitteissa kirjanpitäjiä ja muita taloushallinnon asiantuntijoita, joiden asiakaskunnassa on rakentamisalan yrityksiä. Haastatteluilla pyrimme kasvattamaan ymmärrystämme toimialasta ja alan tarpeesta raportoida yritysvastuustaan. Erityisesti haluisimme tietää:

• kuinka vastuullisuus näkyy rakennusalalla,
  • minkälainen ymmärrys taloushallinnon asiantuntijoilla on vastuullisuudesta, ja
  • kuinka valmiita rakentamisalan yritykset ovat muutoksille.

Kuulemme mielellämme myös alan yritysten mielipiteitä asiasta.

Jos kiinnostuksesi heräsi tai sinulta löytyy rakennusalan asiakkaita, joita aihe voisi kiinnostaa, ota rohkeasti yhteyttä Leonardiin (yhteystiedot alla, haastattelut pidetään suomeksi). Etähaastattelu ja keskustelu aiheesta vie noin tunnin. Samalla saat itsellesi yleiskuvan, mistä vastuullisuusraportoinnissa on kyse.

Kiitos sinulle jo oikein paljon avustasi ja ajastasi! Panoksesi on hyvin arvokasta työllemme ja tulee merkittävästi vaikuttamaan tulevaan standardiin.

Leonard Breukers, vastuullisuuskonsultti

Leonard.breukers@azets.com