Osa elinkeinon- ja maataloudenharjoittajista saanut virheellisiä verotuspäätöksiä

Osa elinkeinonharjoittajista ja maataloudenharjoittajista on saanut virheellisen verotuspäätöksen. Joissakin tapauksissa verotuslaskennasta on puuttunut edellisen vuoden nettovarallisuustieto, jolloin ansiotulo- ja pääomatulo-osuuden laskenta on mennyt väärin.

Virheellisen päätöksen saaneiden ei tarvitse olla tämän virheen takia yhteydessä Verohallintoon. Verohallinto korjaa virheen ja kaikki nämä henkilöt sekä heidän puolisonsa saavat uuden verotuspäätöksen myöhemmin.

Uudessa verotuspäätöksessä verotuksen päättymispäivä muuttuu, ja sen vuoksi mahdollisen veronpalautuksen tai jäännösveron määrä ja maksu- tai eräpäivät voivat myös muuttua. Mahdolliset muutokset näkyvät uudella verotuspäätöksellä.

Aiheet