Kirjanpitolautakunnalta uusi menetelmäyleisohje

Kirjanpitolautakunnalta uusi menetelmäyleisohje

Kirjanpitolautakunta on julkaissut uuden menetelmäyleisohjeen. Ohje löytyy Kirjanpitolautakunnan sivuilta.

Ohjeessa on huomioitu vuoden 2015 kirjanpitolain uudistuksen tuomat muutokset sekä taloushallinnon toimintamallien kehittyminen, esimerkiksi verkkokaupan uudet toimintamallit ja pilvipalvelujen yleistyminen kirjanpidossa. Taloushallintoliiton kirjanpidon ja verotuksen asiantuntijaryhmä osallistui aktiivisesti menetelmäohjeen laatimiseen.

Menetelmäohjeesta voit lukea elokuun lopussa ilmestyvästä Tilisanomien nelosnumerosta. Asia on myös esillä KLT-risteilyllä sekä syksyn tilitoimistopäivässä.