​Kirjanpitäjillä ja palkanlaskijoilla mahdollisuus pienten lasten kouluun viemiseen

Hallitus julkaisi listan aloista, joilla työskentelevien ihmisten lapset saavat mennä kouluun koronaviruksen aiheuttamien koulujen sulkemistenkin aikaan. Näiden alojen hallitus siis on katsonut olevan yhteiskunnan toiminnan kannalta kriittisiä. Mahdollisuus koskee ala-asteiden luokkia 1–3. Päiväkodit ovat auki kaikille lapsille.

Kriittisten alojen listalla kirjanpitäjät ja palkanlaskijat tilitoimistoissa, yksittäisissä yrityksissä ja julkishallinnossa.

Hallituksen julkaisemalla listalla on mainittu tehtävistä ”palkkahallinto” sekä ”veronkannosta ja tilityksistä vastaavat”. Varmistimme Verohallinnosta, että verojen tilityksistä vastaavilla tarkoitetaan kirjanpitäjiä, jotka työssään hoitavat verojen tilityksiä Verohallinnolle.

Luonnollisesti suosittelemme kaikille toimialan työntekijöille asiakastapaamisten välttämistä ja etätöiden hyödyntämistä mahdollisuuksien mukaan, mutta samalla toteamme: veronkannon ja palkanmaksun täytyy jatkua epidemian aikanakin.

Tiedotamme aiheesta jatkuvasti, voit seurata uutisia Taloushallintoliiton sivuilta: https://taloushallintoliitto.fi/tal-koronauutisointi

Listan kriittisistä aloista löydät Valtioneuvoston kanslian sivuilta:

Aiheet

Alueet