Katso-valtuuksien käyttö päättyy myös Verohallinnon palveluissa 31.8.2021

Katso-valtuuksien käyttö päättyy myös Verohallinnon palveluissa 31.8.2021

Katso-palvelun käyttö päättyy OmaVerossa, tulorekisterissä ja muissa Verohallinnon sähköisissä asiointipalveluissa 31.8.2021. Nyt tieto on siis varma, vahvistettu ja lopullinen.

OmaVeroon kirjaudutaan edelleen noin 25 000 kertaa kuussa Katso-tunnuksella. Vastaavasti tulorekisteriin kirjaudutaan Katsolla noin 1 000 kertaa kuussa. Tulorekisterin pienempi kirjautumismäärä johtuu siitä, että suuri osa tulorekisteri-ilmoituksista tehdään suoraan ohjelmistosta rajapinnan kautta. Jonkun verran siis Suomi.fi-valtuuksia on vielä tekemättä.

Suomalaisilla yrityksillä tilanne on hyvä. Suurimmat haasteet ovat edelleen maatalous- ja metsäyhtymät, yhdistykset, säätiöt, y-tunnukselliset kuolinpesät ja ulkomaalaiset yritykset.

Voit lukea kattavan koosteen Katso --> Suomi.fi -siirtymästä DVV:n sivuilta.