Taloushallintoalan ohjelmistot -foorumin lanseeraus Tili- ja veropäivillä 23.1.2018

Tiedote -

Uusi Taloushallintoalan ohjelmistot -foorumi vaikuttaa ja kehittää alaa

Taloushallintoliitto ja sen yhteistyöjäseninä toimivat talous- ja henkilöstöhallinnon ohjelmistoyritykset perustivat 23.1.2018 taloushallintoalan ohjelmistot -foorumin tavoitteenaan taata omalta osaltaan suomalaisille pk-yrityksille maailman parhaat taloushallinnon palvelut.

”Taloushallintoalan ohjelmistot -yhteistyö on merkittävä muun muassa siksi, että mukana olevien ohjelmistoyritysten järjestelmillä tuotetaan yli 95 % suomalaisten yritysten kirjanpidoista ja tilinpäätöksistä”, kertoo Taloushallintoliiton johtava asiantuntija Janne Fredman.

”Maailman parhaan taloushallinnon palvelun takaaminen edellyttää osaavien kirjanpitäjien ja laadukkaiden ohjelmistojen lisäksi myös edistyksellistä lainsäädäntöä, yhteisiä standardeja, ymmärrettäviä sopimusmalleja sekä kovan kilpailun oheen myös yhteistyötä ja kokemusten jakoa alan toimijoiden välillä.”, Fredman jatkaa.

Taloushallintoalan ohjelmistot -foorumissa:

• edistetään taloushallinnon automaatiota
  • seurataan ja pyritään vaikuttamaan taloushallinnon toimijoihin, järjestelmiin ja prosesseihin vaikuttavaan lainsäädäntöön
  • edistetään taloushallinnon standardeja esimerkiksi järjestelmäintegraatioiden, raportointi- ja analyysipalvelujen ja tilintarkastuksen kehittämiseen
  • vaihdetaan ajatuksia ja näkemyksiä yhteisistä haasteista sekä keskustellaan näistä taloushallinnon palveluita tuottavien yritysten kanssa
  • tehdään yhteistyötä muiden edunvalvonta- ja standardointiorganisaatioiden kanssa

”Yhdessä käsiteltäviä asioita riittää strategisista kysymyksistä yksityiskohtiin: tietosuoja-asetuksen edellyttämät sopimusmallit kaipaavat yhtenäistä tulkintaa, ohjelmistojen automaattitoiminnot pitää saada laajamittaisesti tuotantoon ja alan pitää varmistaa, että verolakien uudistuksessa kuullaan ja huomioidaan tehokkaan taloushallinnon tarpeet”, Fredman listaa.

Yhteistyötä koordinoi Taloushallintoliitto ja liiton johtava asiantuntija Janne Fredman.

Taloushallintoalan ohjelmistot -foorumiin osallistuvat yritykset ja yhteyshenkilöt:

Accountor Finago Oy, Johnny Branders
Accountor HR Solutions Oy, Perttu Seppänen
Atsoft Oy, Juha Mäkinen
Briox Finland Ab, Teemu Kaski
CGI Suomi Oy (Sonet Services yksikkö), Jarkko Suominen
Emce Solution Partner Oy, Jukka Vihtkari
Fennoa Oy, Mikko Kalliovaara
Heeros Oyj, Juha Takala
Lemonsoft Oy, Nina Bergström
Mediamaestro Oy, Matti Iivarinen
Netbaron Solutions Oy, Antti Leinonen
Staria Oyj, Heta Ritanen
Visma Solutions Oy, Janne Lyytikäinen
Visma Software Oy, Henri Iivonen

Taloushallintoliitto pähkinänkuoressa

Taloushallintoliitto TAL on taloushallinnon palveluja tarjoavien auktorisoitujen tilitoimistojen ja konsulttiyritysten valtakunnallinen toimialajärjestö. Liitto edustaa noin 800 auktorisoitua taloushallinnon yritystä. Jäsenyritykset hoitavat 140 000 suomalaisen pk-yrityksen ja yhteisön taloushallintoa.

www.taloushallintoliitto.fi

Janne Fredman

Taloushallinnon johtava asiantuntija Tilisanomat-lehden päätoimittaja 050 597 0223