Verohallinto korjaa esitäytetyissä veroilmoituksissa ilmenneet virheet

Verohallinto korjaa esitäytetyissä veroilmoituksissa ilmenneet virheet

Olemme saaneet Taloushallintoliiton jäsenyrityksiltä viestejä esitäytettyjen veroilmoitusten virheellisyyksistä.

Verohallinnon kertoman mukaan he korjaavat verotuspäätöksiin automaattisesti nämä ns. viran puolesta laskettavissa vähennyksissä ilmenneet virheet (esim. ansiotulovähennys, työtulovähennys). Mahdollisen virheellisen laskelman saaneen ei tarvitse tehdä tässä vaiheessa mitään.

Esitäytettyjen tietojen virheet ilmenevät Verohallinnon mukaan vain joidenkin ammatin- ja liikkeenharjoittajien sekä maataloudenharjoittajien alustavissa verotuslaskelmissa. Henkilöasiakkaiden esitäytetyt alkavat muodostua 18.3. ja näissä esitäytetyissä kyseistä virhettä ei enää ole.

Verohallinto kertoi tiedottaneensa asiasta lyhyesti yritysten ja tilitoimistojen sähköisessä uutiskirjeessä, joka ilmestyi 10.3.2020.

Aiheet