Uusi ohje Verohallinnolta: Asiakkaan maksun käyttäminen eri veroille

Uusi ohje Verohallinnolta: Asiakkaan maksun käyttäminen eri veroille

Verohallinto on julkaissut uutta ohjeistusta OmaVero-palvelussa käsiteltävien verojen maksamista varten. Ohje koskee osakeyhtiöitä, osuuskuntia, yhdistyksiä ja säätiöitä.

Eri verolajeilla on omat viitenumeronsa. Viitenumero määrää, mille verolle/veroille maksu kulloinkin käytetään. Omat viitenumeronsa ovat esimerkiksi näillä verolajeilla:

• oma-aloitteiset verot
  • osakeyhtiöiden ja muiden yhteisöjen tuloverot: ennakot, lisäennakot ja jäännösvero
  • perintövero
  • lahjavero

Myös palautuksen ajankohta ja palautusraja vaikuttavat verojen käyttöjärjestykseen. Verohallinnossa on työn alla myös ohje palautusten käsittelystä.

Lue ohjeistus Verohallinnon sivuilta