Tulorekisteristä raportteja palkkatietojen täsmäytyksiin

Tulorekisteristä raportteja palkkatietojen täsmäytyksiin

Palkanlaskennan ja tulorekisterin tietojen oikeellisuuden varmistamiseksi on saatavissa raportteja tulorekisteristä. Täsmäytys on monessa yrityksessä tarpeen, jotta tulonsaajien tiedot kalenterivuodelta siirtyvät tulorekisteristä oikeellisina muun muassa veroehdotuksille.

Summataso

Maksajan palkkatietojen yhteenveto –raportti (pdf) sisältää sekä maksajan palkkatietoilmoitusten yhteenvedon että työnantajan erillisilmoitusten yhteenvedon. Näillä raporteilla eritellään eri sosiaalivakuutusten alaiset suoritukset yhteensä ilman tulonsaajatasoa. Myös työntekijöiltä perityt ennakonpidätys, lähdevero sekä työntekijän eläke- ja työttömyysvakuutusmaksut yhteensäsummat sekä tiedot takaisinperintätilanteista näkyvät raporteilla.

Tulonsaajataso – uusi laajempi raportti vuodenvaihteessa

Tulonsaajatason tiedot ovat saatavissa loppuvuoden ajan raportilla Maksajan palkkatietoilmoitusten tulonsaajakohtainen yhteenveto (pdf-muodossa), joka on tilattavissa sähköisessä asiointipalvelussa. Raportti korvataan vuodenvaihteessa laajemmalla Maksajan palkkatietoilmoitusten tulolajikohtainen yhteenveto -raportilla (pdf- ja csv-muotoisena). Uudella raportilla on mahdollista rajata tietoja muun muassa tulonsaajittain ja halutulla aikavälillä. Raportin voi tilata sähköisessä asiointipalvelussa joko kerta- tai jatkuvana tilauksena.

Tilatut raportit löytyvät asiointipalvelun tilaukset-sivulta riippumatta siitä, missä kanavassa ne on tilattu.

Aikavälin valinta on tulossa loppuvuoden aikana näillä näkymin kaikkiin raportteihin.

Raporteilla on käytettävissä tarkennerajaus, jota käytetään esimerkiksi tilanteissa, joissa palkkahallinnon tekeminen on eriytetty eri tahoille.

Eija Männistö

Palkka-​ ja henkilöstöhallinnon johtava asiantuntija 0400 574 768