PHT-tutkintotilaisuuteen on nyt myös avoin haku

PHT-tutkintotilaisuuteen on nyt myös avoin haku

Taloushallintoliiton järjestämä PHT-koulutusohjelma on perinteisesti huipentunut PHT-tenttiin. PHT-tutkinnon voi jatkossa suorittaa, vaikka ei olisi osallistunut PHT-koulutusohjelmaan. PHT-tutkinnon hallinnointi on siirtynyt Taloushallintoliitolta Tili-instituuttisäätiölle. Tili-instituuttisäätiö hallinnoi myös KLT-tutkintoa.

PHT on merkki laaja-alaisesta palkkahallinnon osaamisesta, joka on osoitettu läpäisemällä PHT-tentti. Nyt tenttiin voi hakea henkilö, jolla on peruskoulutus ja riittävän pitkä, vähintään kolmen vuoden työkokemus palkka- ja/tai henkilöstöhallinnon tehtävistä. PHT-tutkintoa tenttimään voidaan hyväksyä myös erityisestä syystä, esimerkiksi laaja-alaisen palkka- ja/tai henkilöstöhallinnon osaamisen ansiosta.

"Vaikka PHT-tenttiin voi osallistua ilman PHT-koulutusohjelmaa, kannattaa koulutusohjelma silti ehdottomasti käydä. Koulutusohjelmassa käydään laajasti läpi muun muassa työlainsäädäntöä sekä ennakkoperintää. Luennoijat edustavat alan parasta asiantuntemusta." kertoo Taloushallintoliiton johtava asiantuntija Eija Männistö.

PHT-tentti järjestetään Helsingissä 31.8.2018 ja haku on nyt auki. Viimeinen hakupäivä on 30.4.2018.

Seuraava PHT-koulutusohjelma alkaa syyskuussa.

Tutustu PHT-koulutusohjelmaan

Lue lisää PHT-tutkinnosta