OmaVero-palvelussa teknisiä haasteita – siirrä 2.4. veroilmoittaminen loppuviikolle

Verohallinnolta saamamme tiedon mukaan OmaVero-palvelussa on tällä hetkellä teknisiä haasteita. Tilanne jatkunee tällaisena vielä muutamia päiviä. Huomenna 2.4.2020 on mm. ammatin- ja liikkeenharjoittajien, avointen yhtiöiden ja kommandiittiyhtiöiden sekä metsä- ja maatalousyrittäjien veroilmoitusten viimeinen antopäivä. Mikäli ilmoitus ei ole vielä valmis ja annettu, niin nyt kannattaa jaksottaa ilmoitusten antaminen rauhassa loppuviikolle. Vahva käsityksemme on, että Verohallinto ei tämän teknisen ongelman vuoksi tule määräämään myöhästymismaksua, vaikka huomisesta määräpäivästä poikkeaisi ja antaisi veroilmoituksen vasta loppuviikon kuluessa. On pikemminkin parempi, että OmaVero-palveluun ei tule huomiselle ruuhkapiikkiä.