Katso-palvelussa otetaan käyttöön Suomi.fi-tunnistus 19.9.

Katso-palvelussa otetaan käyttöön Suomi.fi-tunnistus 19.9.

Katson hallintakäyttöliittymän tunnistus.fi –palvelu korvataan suomi.fi –tunnistuspalvelulla 19.9. klo 6.00-7.00.

Tunnistusta tarvitaan Katso-palvelun toiminnoissa, joissa asiakas voi varmentaa henkilöllisyytensä sähköisesti (mm. pääkäyttäjyyden perustaminen, lukkiutuneen Katso-tunnisteen avaaminen ja alitunnisteen vahventaminen). Käytännön vaikutuksena tunnistautumisvalikko muuttuu Katso-palvelun toiminnoissa esimerkiksi Kelan palveluiden tai OmaVeron tunnistautumisvalikkoa vastaavaksi. Samalla mukaan tulee myös mahdollisuus mobiilitunnistautumiseen.

Muutos ei edellytä asiakkailta mitään toimenpiteitä ja näkyy vain tunnistautumisvalikon ulkoasun muutoksena.