Katso-palvelun käyttö jatkuu vielä vuonna 2020

Katso-palvelun käyttö jatkuu vielä vuonna 2020

Katso-palvelun alasajo siirtyy aiemmin ilmoitetusta vuoden 2019 lopusta. Aiemmat Katso-palvelussa tehdyt valtuudet ja Katso-tunnisteet ovat käytössä tulorekisterissä ja Verohallinnon muissa palveluissa vielä vuoden 2020 aikana.

Vielä ei tiedetä, milloin vuonna 2020 Katso-palvelu ajetaan alas.

Tulorekisteriasioinnissa Katso-palvelussa valtuuttavat vielä seuraavat asiakasryhmät:

• säätiöt
  • yhdistykset, joilla on Y-tunnus
  • seurakunnat
  • oppilaitokset
  • elinkeinoyhtymät
  • kuolinpesät
  • julkiset organisaatiot
  • ulkomaiset yritykset, joita ei ole rekisteröity kaupparekisteriin tai joiden nimenkirjoitusoikeudellinen henkilö on ulkomaalainen (hänellä ei ole suomalaista henkilötunnusta).

Muiden organisaatiomuotojen osalta suositellaan Suomi.fi-valtuuksien käyttöönottoa, kun yritys, organisaatio tai henkilö haluaa, että joku muu asioi puolestaan.

Lue Verohallinnon tiedote

Lue tulorekisterin tiedote